megadrum ou alesis trigger io?

Moderator: French moderators

megadrum ou alesis trigger io?

Postby roly » Fri Jun 11, 2010 12:25 pm

Bonjour,
Je me demandais quelles étaient les différences entre le trigger io d'alesis et la dernière version de megadrum, hormis le fait que megadrum ait plus d'entrées?
roly
 
Posts: 3
Joined: Fri Jun 11, 2010 12:22 pm

Re: megadrum ou alesis trigger io?

Postby Synthex » Fri Jun 11, 2010 10:31 pm

roly wrote:Bonjour,
Je me demandais quelles étaient les différences entre le trigger io d'alesis et la dernière version de megadrum, hormis le fait que megadrum ait plus d'entrées?

Le Alesis Trigger I/O :
- 10 triggers inputs.
- Hi-Hat control: continuous or switch - on/off
- Footswitch: up/down
- MIDI: USB, MIDI OutUSB Computer Interface
- Create and store up to 20 setups

Le Megadrum :
- 56 triggers inputs.
- Full USB2 plug'n play.
- MIDI In and Out/Through DIN connector.
- New All In One PCB v3.2, for an easy build and high integration !
- Variable HiHat controller input and 55 trigger inputs giving in total 56 inputs.
- Supports dual zone piezo/piezo pads on all inputs (except Kick). Head/crossstick/rim shot are all supported.
- Supports dual zone piezo/switch pads on all inputs (except Kick). Velocity sensitive on both zones and chokeable.
- Supports 3 zone Roland style cymbals (e.g. CY-12 / CY-15 ) on all inputs (except Kick).
- Sopports 3 zone Yamaha style cymbals (e.g. PCY130 / PCY135 / PCY150 / PCY155 ) on all inputs (except Kick).
- Supports different types of HiHat controllers - switch, variable like VH-11/12 or DIY (e.g. optical)
- Individual 'Dynamic thresholds' on all inputs to better handle false triggering (ghost notes) and fast rolls.
- 4 Crosstalk suppression groups with individual crosstalk suppression levels in each group.
- Individual MIDI channel, dual/single/3 zone pad, auto/manual sensitivity and curve settings for every input.
- 10 Different types of velocity curves. Each input can be assigned an individual curve.
- Velocity curves for each individual input can be compressed and shifted.
- 9 gain levels set individually for each input.
- USB powered. No need for a separate power supply.
- No need for an expensive programmer. Firmware can be programmed using a simple cable.
- MegaDrum firmware can be upgrade over Sysex so you won't need a programmer after an initial bootloader firmware has been programmed.
- Potentiometer free design. You don't need pots at all and this saves quite some money.
- SysEx support. MegaDrum can be controlled from a computer and there is already a nice looking multiplatform application developed for this: MCT (MegaDrum Config Tool)
- Can save 4 configs 13 Drum Maps in non-volatile memory.
- 16x2 LCD with VU meters.
- 4 user control buttons, 2 rotary encoders (optional), 'Quick access' to all pad settings.


Le Megadrum a beaucoup plus d'option (Gestion des 3 zones des cymbales Yamaha/Roland , Gestion de la position de frappe, Reglage individuel de chaque canal, Support de l'étouffement par la main (Choke) des cymbales, MegaDrum peut être directement controlé par un ordinateur, ...).
Synthex
 
Posts: 1471
Joined: Fri Oct 12, 2007 6:06 am
Location: France

Re: megadrum ou alesis trigger io?

Postby roly » Fri Jun 11, 2010 11:21 pm

Ouah ok... (Je pensais que le trigger io gérait plus de choses que ça...)

Ca marcherait bien avec une batterie de chez jobeky? Je pense à l'enigma en particulier...
Jobeky enigma
roly
 
Posts: 3
Joined: Fri Jun 11, 2010 12:22 pm

Re: megadrum ou alesis trigger io?

Postby Synthex » Fri Jun 11, 2010 11:26 pm

roly wrote:Ca marcherait bien avec une batterie de chez jobeky? Je pense à l'enigma en particulier...

Oui, sans problème.
Synthex
 
Posts: 1471
Joined: Fri Oct 12, 2007 6:06 am
Location: France

Re: megadrum ou alesis trigger io?

Postby roly » Fri Jun 11, 2010 11:57 pm

Merci pour les réponses rapides ;)

Encore une petite question:
Pour utiliser ce module, est il possible de le relier uniquement en usb au pc et simplement d'utiliser un logiciel comme ezdrummer, ou faut il obligatoirement passer par du midi out relié à une carte son assez puissante?
roly
 
Posts: 3
Joined: Fri Jun 11, 2010 12:22 pm

Re: megadrum ou alesis trigger io?

Postby Synthex » Sat Jun 12, 2010 12:02 am

roly wrote:Pour utiliser ce module, est il possible de le relier uniquement en usb au pc et simplement d'utiliser un logiciel comme ezdrummer, ou faut il obligatoirement passer par du midi out relié à une carte son assez puissante?

Il est possible de le relier uniquement en usb et d'utiliser un logiciel comme ezdrummer.
Synthex
 
Posts: 1471
Joined: Fri Oct 12, 2007 6:06 am
Location: France

Re: megadrum ou alesis trigger io?

Postby lalune999 » Thu Mar 03, 2011 8:16 am

Bonjour,
j'utilise Megadrum il y a 2 mois et j'en suis content mais y a-t-il aussi d'autres logiciels que vous pouvez me recommander et qui sont comparables (sauf alesis trigger)?
Merci d'avance! :)
lalune999
 
Posts: 1
Joined: Thu Mar 03, 2011 8:11 am


Return to French

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron